سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید
با سلام مهمان گرامی ،
اطلاعات کاربری به ما نشان می دهد که شما در انجــمن های زیبـــایی و سلامت عضو نشده اید برای اینکه از امکانات این تالار گفتگو استفاده کنید ، باید عضو شوید.

پس هر چه زود تر اقدام به عضــویت نمائید و یا وارد شوید.

انجــمن های زیبـــایی و سلامت

انجمن های زیبایی سلامت زیباشو

توجه: دوره آموزش فرمولاسیون رنگهای زیبای مو انجمن زیباشو ๑۩۞۩.... لطفا پرسش های خود در زمینه رنگ مو را فقط اینجا مطرح کنید..... ۩۞۩๑ ๑❀95❀ مسـابـقــه : عکس از سفره هفــت سیـن ❀95❀
 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن
2015/05/30, ساعت 01:30
ارسال: #1
نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن
اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند

بیشتر ما فراموش کرده‌ایم که ناخن‌ها و موهایمان بیش از آن که به آرایش و تزئین ظاهری نیاز داشته باشند، محتاج مواد معدنی و املاح مغذی خاصی هستند تا سلامت آنها را به شکل صحیحی تامین کند. چه بسا که بسیاری از این روش‌های آرایشی و زیبایی، عوارض نامطلوب بلند مدتی روی موها و ناخن‌ها برجای می‌گذارند.

متاسفانه اکثر ما هزینه زیادی را صرف آرایش و تهیه لوازم آرایشی و براق و تزئین کردن موها و ناخن‌هایمان می‌کنیم اما اغلب از نیاز اصلی این بافت‌های مهم در بدنمان غافل هستیم و پس از آسیب‌دیدگی آنها به فکر جبران می‌افتیم. چه بسا که برای زیباتر کردن ظاهری آنها برای یک مدت کوتاه ‌به موها و ناخن‌هایمان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنیم.

چند نکته مهم :

1 - یک رژیم غذایی چرب و سرشار از مواد غذایی قندی و فرآوری شده بدون شک نمی‌تواند مواد غذایی لازم و کافی را برای تولید و تکثیر سلولهای سالم فراهم کند و فقر ریزمغذی‌ها از عوامل موثر در آسیب‌دیدگی موها و ناخن‌ها است.

2 - افزودن کرم و محصولات مرطوب کننده و سایر محصولات موضعی و با استعمال خارجی نمی‌توانند تاثیر دائمی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشند چون به قشر داخلی موها و بستر ناخن‌ها نفوذ نمی‌کنند بنابراین تاثیر آنها موقتی و کوتاه مدت است.

3 - نوشیدن الکل و استعمال سیگار به همراه تماس با هوا و محیط زیست آلوده از فاکتورهای مهم دیگر در آسیب‌دیدگی این بافت‌ها هستند.

راهکار موثر در سلامت ناخن و مو :

بهترین راهکار برای سالم و زیباتر شدن موها و ناخن‌ها، انتخاب مواد مغذی مناسب و تداوم در مصرف آنها است. بیوتین و سایر ویتامین‌های ضروری می‌توانند در تحریک و رشد مناسب پیازهای مو نقش مفیدی داشته باشند.

به طور خلاصه تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن تاثیر متمایزی براین بافت‌ها دارد.

همچنین متخصصان توصیه می‌کنند اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند و با روش‌های مصنوعی سلامت طبیعی بدن خود را به خطر نیندازید.

منبع : zanrooz.com
 سپاس شده توسط @Raha@
2015/07/07, ساعت 19:31
ارسال: #2
RE: نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن
ممنون عالی بود HeartBlush
2016/08/13, ساعت 18:56
ارسال: #3
RE: نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن
شوره سر


شوره سر به صورت پوسته های ریز بر روی سر و لابه لای موها ظاهر می شود که اغلب با خارش زیادی همراه است. شوره سر زمانی ایجاد می شود که پوست سر لایه لایه می شود. در یک سمت لایه هایی قرار دارند که سلول های آنها به طور کامل از بین رفته است. در نتیجه این لایه ها از روی پوست جدا می شوند و سپس لایه های جدید جایگزین آنها می شود.
در صورتی که میزان شوره سر حاد شود، با قرمزی و دلمه نیز همراه می شود. شوره سر از لابه لای موها بر روی لباس ریخته می شود که چهره ناخوشایندی دارد.
علت ایجاد شوره سر
شوره سر به دلایل زیادی ایجاد می شود که مهمترین آنها عبارت است از:
بی خوابی
عامل توارث
گرمای بیش از اندازه
هوای‌ سرد و خشک‌
واکنش های آلرژیک
عدم رعایت نظافت مو
پوست‌ چرب و تعرق زیاد
مصرف بی‌رویه مواد آرایشی مو
اختلالات هورمونی بویژه آندروژنها
استفاده از کلاه‌های تنگ و چسبان
استرس‌های روحی و اختلالات عاطفی
خستگی بیش از حد ناشی از فعالیت های سنگین
شامپو نزدن‌ مرتب یا استفاده از شامپوی نامناسب
شستشوی ناکافی و باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر
مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، عدم هضم غذا و چاقی زیاد
سشوار زدن و فرمو بیش ازحد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن مکرر مو
مصرف برخی داروها مثل سایمتیدین، کلرپرومازین و داروهای ضدفشارخون بالا
بیماری های میکروارگانیسمی و نیز بیماری های قارچی از قبیل «مالاسزیا وستریکتا» و «مالاسزیا گلوبوسا»
انواع شوره سر
شوره سر را می توان به دو نوع خشک و چرب تقسیم کرد:
شوره سر خشک
شوره های خشک به شکل لایه های قابل مشاهده از پوست سر جدا می شوند. این نوع شور سر به صورت سفید، و مسطح هستند که به راحتی از قسمت سر جدا می شود. افرادی که موهای خشک دارند، بر روی سر آنها شوره سرِ خشک دیده می شود. از علائم این نوع شوره سر، خارش بیش از حد است که گاهی موجب آزار افراد می شود. این در حالی است که خارش موجب تکثیر بیشتر این نوع شوره سر می شود. از سوی دیگر، پوست سر ملتهب می شود که برای نوسازی به سلول های بیشتری نیاز دارد. این کار به افزایش شوره های سر، کمک می کند.
شوره سر چرب
اگر موها چرب باشد، شوره سر نیز چرب می شود. شوره سر چرب به شکل ذرات کوچک، گرد و کمی زرد رنگ ظاهر می شود. این نوع شوره به پوست سر می چسبد و جدا کردن آنها باعث زخم شدن سر می شود. شوره سر چرب بر روی موها قابل مشاهده نیست و چهره ناخوشایندی ندارد. گاهی شوره سر چرب با خارش زیادی همراه است که موجب آزار فرد می شود.

پیشگیری‌ از بروز شوره سر
با استفاده از روش های زیر می توان از شوره سر پیشگیری کرد:
اگر پوست سر دچار خارش شود، نباید آن را با ناخن بخارانید. زیرا این کار باعث می شود که سلول های مرده از پوست سر جدا شوند و در نتیجه شوره سر تولید می شود. از سوی دیگر با خاراندن شدید سر، پیازچه مو تحریک می شود و چربی بیشتری تولید می کند. با افزایش حجم چربی سر، سلول های مرده و به دنبال آن، شوره سر بیشتر می شود.
در زمان استحمام از رفتن زیر آب داغ خودداری کنید. زیرا آب داغ موجب تحریک پوست سر می شود و چربی بیشتری را تولید می کند و به تبع آن، شوره سر از نوع چرب نیز بیشتر می شود.
در روزهای سرد یا آفتابی شدید و یا روزهایی که باد می وزد، سعی کنید کمتر در فضای آزاد قرار بگیرید زیرا شوره سر بیشتر می شود. می توانید در این روزها برای پیشگیری از شوره سر، از کلاه های مناسب استفاده کنید.
رنگ مو و محصولات آرایشی که دارای الکل هستند، موجب افزایش شوره سر می شوند. بنابراین بهتر است این نوع محصولات را کنار بگذارید.
ویتامین B موجب نرمی پوست سر می شود و شوره سر را از بین می برد. اگر در طی روز به اندازه کافی مواد غذایی حاوی ویتامین B مصرف کنید، می توانید از شوره سر پیشگیری نمایید.
در صورتی روزانه به طور مرتب موهای خود را شانه کنید، خون در پوست سر جریان پیدا می کند. در نتیجه سلول های مرده کمتر تولید می شود. با این کار تا حد زیادی از شوره سر پیشگیری می شود. بنابراین بهتر است هر شب قبل از رفتن به رختخواب، حتما از برس استفاده کنید. همچنین اگر به صورت دایره ای وار، پوست سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید، باز هم تاثیر زیادی در پیشگیری از شوره سر دارد.
اگر شوره سر زیاد نیست، می توان آن را با شامپوهای معمولی نیز از بین برد. شامپو بچه به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد، به طور موثرتری به درمان شوره سر کمک می کند. اما اگر از شامپوهایی با قدرت پاک کنندگی بالا استفاده کنید، پوست سر خشک و در نتیجه شوره سر نیز بیشتر می شود.
در پیش گرفتن یک رژیم غذایی درست نیز می تواند از ایجاد شوره سر پیشگیری کند. مصرف چربی‌های حیوانی، شیرینی‌ها، شکلات، ‌آجیل، ‌غذاهای سرخ شده و پر ادویه، کنسروها و قهوه غلیظ موجب سلامت مو می شود. در صورتی که در برنامه غذایی سبزیجات، میوه و مواد پروتئین دار استفاده شود، شوره سر از بین می رود. همچنین مواد غذایی که حاوی ویتامین های A ، E و B هستند، از ایجاد شوره سر پیشگیری می کنند.

روش درمان شوره سر
برای درمان شوره سر می توان از دو روش زیر استفاده کرد:
طب سنتی برای درمان شوره سر
تخم شنبلیله: اگر در زمان شب، دو قاشق غذاخوری پودر تخم شنبلیله را در آب خیس کنید و صبح روز بعد آن را به تمام کف سر خود بمالید و پس از نیم ساعت بشویید، شوره سر درمان می شود.
آب لیمو ترش تازه: آب لیموترش تازه کمک زیادی به درمان شوره سر می کند. بهتر است پس از پایان استحمام به میزان یک قاشق غذا‌خوری از آن را به کف سر خود بمالید و پس از خشک شدن، سر را با آب ولرم بشویید.
چغندر سفید: مقداری چغندر را در آب بجوشانید و سپس آن را با صافی، خالص کنید و به مدت چند شب، آن را به پوست سر ماساژ دهید.
سرکه سیب: سرکه سیب نوعی اسید است که باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود. اگر مقداری سرکه سیب را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست سر ماساژ دهید و سپس سر را با شامپو بشویید، شوره سر درمان می شود.
پوست لیمو و روغن نارگیل: ترکیبی از پوست لیمو و روغن لیمو، باعث درمان شوره سر می شود. برای تاثیر این ترکیب، باید آن را به مدت 10 روز به طور مرتب استفاده کنید.
سیب: اگر مقداری آب سیب تازه را با دو قاشق آب گرم مخلوط کنید و سپس آن را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست سر بمالید، شوره سر درمان می شود. بهتر است این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.
روغن زیتون و روغن بادام: روغن زیتون و روغن بادام را با هم ترکیب کنید و سپس آن را به مدت 5 دقیقه به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید. زمانی که احساس سوزش کردید، می توانید موها را بشویید.
تخم مرغ: دو عدد تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند و سپس دو قاشق آب به آن اضافه کنید. پس از اینکه موها را مرطوب کردید، این ترکیب را به سر خود بمالید و پس از 15 دقیقه، سر را با آب ولرم بشویید.

درمان پزشکی شوره سر
برای رفع شوره سر، داروها و شامپوهای زیادی در بازار موجود است. از جمله می توان به شامپوهایی از قبیل سلنیوم سولفید، کتوکونازول، پیریتنیوم زینک (پریتیون روی) و ... اشاره کرد. همچنین انواع شامپوهای پلی‌تار و شامپو‌های آنتی سپتیک همچون شامپو ستاولون و نیز لوسیون‌های‌ نرم‌کننده‌ پوست‌ می تواند شوره سر را درمان کنند.
وبگردها
2021/06/27, ساعت 12:08
ارسال: #4
RE: نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن
با سبلام برای مراجعه به بهترین کلینیک کاشت مو در کرج به کلینیک زیبایی رویا مراجعه نمایید.

کلینیک زیبایی رویا
لیزر موهای زائد در کرج
« قدیمی تر | تازه‌ تر »
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Smile تغذیه ی مناسب برای سلامت مو دریاآرام 1 2,542 2021/06/27 ساعت 12:27
آخرین ارسال: beautiful2
  نکاتی درباره پیرایش آقایان majid.m68 0 899 2018/10/11 ساعت 14:54
آخرین ارسال: majid.m68
  صفحه اصلی انجمن > سلامت و مراقبت پوست و مو > سلامت و مراقبت پوست > RF فرکشنال روشی ب baranclinic 0 1,124 2017/12/12 ساعت 11:35
آخرین ارسال: baranclinic
  مو و ناخن خود را تقویت کنید سارا نت 0 1,818 2015/02/25 ساعت 16:06
آخرین ارسال: سارا نت
  نکاتی در مورد اتوی مو برای دخترها و پسرهای جوان kamand68 3 5,185 2014/04/28 ساعت 17:26
آخرین ارسال: malakiye

پرش به انجمن: